Kik vagyunk

Kik vagyunk?

A COOP az ország legnagyobb lefedettséggel rendelkező, hazai élelmiszerlánca, mindannyiunk „jó szomszédja”. A jelmondat kifejezi a hálózat legfontosabb ismérvét: a COOP szinte mindenütt jelen van, barátságos, közeli élelmiszerüzlet, mindennapi életünk része. Elkötelezett a magyar kereskedelmi kultúra színvonalának fejlesztése mellett, különösen a személyes eladás és a vásárlás kulturált körülményeinek biztosításával.
Több mint 1650 településen, 3000 üzlet várja a vásárlókat. Naponta mintegy másfél millió ember fordul meg a különböző bolttípusokban. A falvakban a lélekszámhoz igazodó kisboltok jelentik a lakosságnak a mindennapi élethez szükséges élelmiszer és vegyi áru beszerzési lehetőséget, a községekben és városokban nagyobb alapterületű üzletek versenyeznek a multinacionális láncokkal.

A COOP üzletlánc számokban

  • 100% magyar tulajdon
  • 510 milliárd forint árbevétel (2013)
  • 1650 településen van jelen
  • Több mint 3.000 bolt
  • 1,5 millió vásárló naponta
  • Több mint 30.000 foglalkoztatott
  • 700 magyar kis és középvállalkozás biztos megélhetése
  • 3000 magyar beszállító partnere
  • 90 % hazai gyártású cikk forgalmazása
  • 95 000 magyar termék forgalmazása
  • Több mint 700 saját márkájú termék forgalmazása

Coop csoport

COOP Gazdasági Csoport

Mára a tisztán magyar tulajdonú COOP Gazdasági Csoport forgalmát megtízszerezve a hazai piac egyik legnagyobb franchise rendszerévé vált. A Csoport tagjait tekintve közel 700 kis- és középvállalkozást számlál, a foglalkoztatottak száma több mint 30 000 fő, mellyel a COOP az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója. A 465 bolttal induló üzletláncnak ma már több mint 2500 márkázott üzlete van, emellett további kétezret lát el áruval. A COOP az ország szinte minden településén jelen van, naponta mintegy 1,5 millió vevő fordul meg boltjaiban.
A COOP elsődleges hitvallása a vásárlókkal kialakított kapcsolat magas szintű ápolása, amely a csoport csaknem 30 ezer munkavállalójának egyaránt fontos.
Az általuk kínált termékek között jóval 80 százalék feletti a hazaiak aránya, így az üzletláncok tekintetében a COOP az egyik legtöbb hazai terméket forgalmazó kiskereskedelmi lánc.

Törzsvásárlói program

COOP Klub

A COOP Klub az ország egyik legnagyobb törzsvásárlói programja. A regisztrált tagok száma 900.000 fő. COOP Klub kártya egyszerűen működik: minden vásárláskor 20 Ft-onként 1 pont jóváírásra kerül a kártyán. Minden jóváírt 5000 pont után, 500 forintos vásárlási utalvány jár.
Az 5000 pontot elérő törzsvásárlók havonta kuponlevelet kapnak, amely további kedvezményekre jogosító speciális kuponokat tartalmaz. Bármely COOP Klub emblémával ellátott COOP üzletben igényelhető törzsvásárlói kártya. A kártyaigénylés egyszerű és gyors.

Márkatermék program

Saját márkás termékek

A fogyasztók 4 termékcsalád közel 1000 féle terméke közül választhatnak.

COOP – Jót jó áron
A legtöbb saját márkás cikk COOP Jót jó áron kategóriában található. A termékcsalád célja, hogy azon vásárlók, akik a mindennapi bevásárlásaik során a legfontosabb termékekhez megbízható módon, jó minőségben szeretnének hozzájutni, de anyagi lehetőségeik nem engedik meg a piaci márkák árait, ne kényszerüljenek lemondásra. Számukra a Coop Jót jó áron termékcsalád biztosítja a lehetőséget megbízható, jó minőségű termékek vásárlására, elérhető áron.

COOP Prémium
A COOP Prémium termékcsalád kiváló minőségű termékeket kínál versenyképes áron.

COOP Jó nekem
A COOP Jó nekem termékcsalád azon vásárlókat célozza meg, akik számára fontos önmaga és családja egészsége, a testi-lelki erőnlét, a teljes értékű élet, a vitalitás. A csomagolás korrekt és hiteles tájékoztatást nyújt az egyedi ikonok rendszerével annak érdekében, hogy a vásárló tisztában legyen a termék pontos beltartalmával.

Minden nap
A COOP Minden nap termékcsalád alapvető fogyasztási cikkeket kínál az ismert márkáknál jóval alacsonyabb áron.

Társadalmi szerepvállalás

“A vállalat támogatási rendszerében a helyi értékek megőrzése, a helyi közösségek ápolása, a fiatalok oktatása, a dolgozók továbbképzése mellett kiemelt szerep jut a magyar élsportnak is.”

COOP rally

COOP Rally

A Magyarországon előállított termékek és a hazai termelés népszerűsítésére 2005 óta minden év szeptemberében megszervezi a most már tradicionálisnak tekinthető COOP Rally-t. Már az első évben kiérdemelte az FMCG szektor és a kormányzat támogatását, tavaly pedig a Magyar Public Relations Szövetség által meghirdetett „CSR Best Practice 2010” pályázatán, „Mintaértékű CSR Projekt” címmel jutalmazták. További információ: www.cooprally.hu

Olimpia

Olimpia

A COOP a magyar élsport elkötelezett támogatója.
A COOP 1996 óta a Magyar Olimpiai Csapat arany fokozatú, 2013 óta gyémánt fokozatú támogatója, kiemelt szponzora a hazai női és férfi kézilabda- továbbá a férfi vízilabda-válogatottnak.

COOP segély

COOP Segély Alapítvány

A COOP Gazdasági Csoport a társadalmi felelősségvállalás elkötelezett híveként 2010-ben létrehozta a COOP Segély Alapítványt, amely önhibájukon kívül bajba jutott emberek, hátrányos helyzetű csoportok megsegítésére fordítja figyelmét. Az Alapítvány az elmúlt években több mint 100 millió forint értékben nyújtott támogatást az arra rászorulóknak.

Oktatás

A COOP Csoport nagy hangsúlyt fektet munkatársai továbbképzésére. Ezért minden alkalmazottja számára folyamatosan biztosítja a fejlődést, a karrierépítést szakmai és fejlesztési tréningek szervezésével. A COOP Csoport kiemelten fontosnak tartja a felhalmozott tudás megőrzését, továbbadását, így a szakma minőségi utánpótlás nevelését is. Az 1954 óta működő ÁFEOSZ Kecskeméti Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskolában jelenleg 600 tanulót oktatnak nappali tagozatos osztályokban, és mintegy 230 érettségizett fiatal szakképzésével is foglalkoznak. További információ: www.afeosziskola.hu

 

Díjak, elismerések

Társadalmi Befektetések Díj – Junior Különdíj 2014
A Magyar Adományozói Fórum (MAF) Társadalmi Befektetések Díj Junior Különdíját kapta a COOP üzletlánc az „Együtt az egészségért” programjának elismeréséért.

Greennovációs Nagydíj 2013, 2014
A COOP környezet- és energiatudatos programjának elismerése.

Magyar Brands 2013
A MagyarBrands védjegy az üzletlánc példaértékű szakmai programjának, a COOP Rally, mint önálló márkának az elismerése.

Best Practice Díj 2012
A Magyar Public Relations Szövetség elismerése az „Együtt az egészségért!” országos edukációs program társadalmi hasznosságáért.

Az év franchise hálózata díj 2012
A Magyar Franchise Szövetség, “Az év franchise hálózata” díját a COOP üzletlánc hálózatban történő eredményes működéséért kapta.

Superbrands 2012, 2013
A Superbrands védjegy a fogyasztók érdekeit szem előtt tartó sikeres kereskedelmi tevékenység elismerése.

POPAI Awards 2012
A POPAI Awards a COOP olimpiai rendezvénysorozatának meghatározó elemét, az „olimpiai totemet”, mint kiváló eladáshelyi kommunikációs eszközt díjazta.

CSR Hungary Díj 2012
A CSR Hungary Díj a COOP olimpiai szurkolói mozgalmát a társadalom számára értékes kezdeményezésként ismeri el.

Business Superbrands 2011, 2012, 2013
A díj történetében a magyar tulajdonú kereskedelmi hálózatok között elsőként, a COOP üzletlánc kapta meg a Business Superbrands elismerést, amely a vállalkozói szféra, a partnerhálózat és a beszállítók felé tanúsított magatartást hivatott elismerni. A díjat kizárólag olyan cégeknek ítélik oda, amelyek szakterületükön kimagasló eredményt képesek felmutatni, tisztességesen és sikeresen működnek, valamint mindig szem előtt tartják fogyasztóik és partnereik érdekeit.

Mintaértékű CSR Project 2011
Hagyományteremtő céllal 2006-ban indult el az első „COOP Rally”, amelynek legfontosabb célja volt a minőségi magyar termékeket középpontba állítása. Már az első évben kiérdemelte az FMCG szektor és a kormányzat támogatását, idén pedig a Magyar Public Relations Szövetség által meghirdetett „CSR Best Practice 2010” pályázatán, Mintaértékű CSR Projekt kategóriában jutalmazták.

Felhasználóbarát Honlap 2011
A COOP Üzletlánc honlapja, a www.coop.hu weboldala hasznos és megbízható információs tartalmával az elvárt felhasználói igényeknek megfelel, elégedettséget garantál. Ennek eredményeképpen idén elnyerte a Felhasználóbarát honlap minősítést.

Progresszív Szakmai Díja 2009
COOP – Az év magyar árukért elkötelezett kereskedője Díj

A CO-OP Hungary Zrt. egy több mint fél éven át tartó, többfordulós szakmai megmérettetés keretén belül vívta ki magának „Az év magyar árukért elkötelezett kereskedője” kitüntető címet. A magyar élelmiszeripari szektorban tevékenykedő gazdasági társaságok és munkatársaik számára évente megrendezett, Progresszív Szakmai Díjak elnevezésű – korábban Kereskedőversenyként ismert – programban magyar beszállítókat felvonultató szakértői zsűri értékelte az adott kategóriában az elmúlt időszak teljesítményét.

Logisztikai Kiválóság Díj 2009
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság szakmai elismerése. A díj odaítélésének célja a kiváló szakmai teljesítmény elismerése a logisztika és ellátási lánc menedzsment területén. Az innovatív, egyedi, előremutató logisztikai ötleteket, megoldásokat, koncepciókat díjazza a Társaság minden évben.

2009 Kereskedelmi Honlapja – Közönségdíj 2009
Az Országos Kereskedelmi Szövetség szervezésében kerül megrendezésre a verseny, melynek közönség díját 2009-ben a www.coop.hu nyerte el. Az OKSZ ezzel a versennyel az online kereskedelem, a honlapok, az interneten a vásárlóknak, fogyasztóknak nyújtható információk előnyeire kívánja felhívni a figyelmet.

Magyar Kereskedelmi Nagydíj oklevele 2007
A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének Ügyvezető Elnöksége a kereskedelem területén végzett kiemelkedő tevékenysége elismeréseként az Európai Kereskedelem Napja alkalmából Magyar Kereskedelmi Nagydíjban részesítette a CO-OP Hungary Zrt-t.

Az év Franchise Rendszere Díj 2007
A Magyar Franchise Szövetség a szakma érdekképviseletét, valamint az etikus franchise-rendszerek védelmét tartja egyik legfontosabb céljának. A díjak komoly elismerést jelentenek a szakma részéről, ezért minden évben számos hálózat pályázik a különböző díjakra. 2007-ben a CO-OP Hungary Zrt. nyerte el ezt a rangos szakmai díját, az üzletlánc lett az év franchise rendszere.

 

Boltmegújítasi program

Boltmegújítási program

A Coop üzletlánc 2010 őszén útjára indított egy fejlesztési folyamatot, melynek része az informatikai, logisztikai megújulás, a boltkategóriák átdolgozása, valamint a választék bővítése és korszerűsítése. A megújuló boltokat alapterület, választék és szolgáltatási kör szerint három kategóriába sorolhatjuk: Coop mini, Coop abc és Coop szuper. A program legfontosabb feladata – a vizuális egység megőrzése mellett – az arculat „személyre szabása” a Coop boltok külső és belső adottságaihoz igazodva. Jelenleg 700 bolt kapcsolódik az egységes, integrált informatikával dolgozó kiskereskedelmi rendszerhez, a tervek szerint 2012-re a csoport 1300-1500 üzletére terjeszti ki a rendszert.

A folyamatos újítás a Coop-csoport fejlődésének egyik kulcseleme. A Coop egy hagyományos kiskereskedelmi lánc, amelynek története 40-50 évre tekint vissza, célunk azonban, hogy a tradíciók megőrzése mellet a piaci igényeknek megfelelően modernizáljuk a láncot, hiszen a vevői elvárásoknak csak így lehet megfelelni.